
HelloFresh, de snelgroeiende online dienst die recepten en bijpassende ingrediënten aan huis bezorgt, bezorgt vanaf nu haar boxen landelijk met gekoeld transport gedurende het hele weekend bij haar klanten aan de deur. Het bedrijf kiest bewust voor bezorgmomenten die buiten kantoortijden vallen. HelloFresh loopt met haar logistiek voorop binnen de e-commercesector, omdat andere webshops en bestaande pakketdiensten deze mogelijkheid niet bieden of nog in de experimenteerfase zitten.
De HelloFresh Boxen met verse boodschappen kunnen online besteld worden en worden wekelijks gekoeld bezorgd in heel Nederland via een eigen fijnmazig distributienetwerk. Vanaf aankomend weekend is het ook mogelijk om de HelloFresh Box op zaterdag te ontvangen en hiermee heeft HelloFresh enkel bezorgmomenten die buiten de reguliere kantoortijden vallen. De reden hiervan is dat de bezorging gebaseerd is op de wensen van de klant. Zo kunnen klanten op de bezorgdag zelf ook een tijdsframe kiezen, waarin de box bij hen aan de deur bezorgd wordt.
De wens van de klant
De klant staat dus voorop bij de keuze van bezorgmomenten.
“Onze klanten willen graag keuzevrijheid hebben in het moment dat de HelloFresh Box bezorgd wordt en willen zelf controle hebben over het bezorgmoment.” zegt Maartje Frederiks, oprichter van HelloFresh in Nederland. “Voorwaarde voor een succesvol e-commercebedrijf is dat er naar de klant geluisterd wordt, in plaats van dat er gedacht wordt vanuit de processen. Anders dan bestaande bedrijven zoals PostNL, leveren wij niet op het moment dat het ons uitkomt, maar wanneer de klant het wil.”
Bron: HelloFresh